About Us

- Francesco Spano
- Marta Marsilio

Luisa Anderloni

Luisa is full professor in Corporate Finance. She held positions in several Universities and cooperated with private and public institutions for research purposes.
Her main research areas include venture capital, finance for innovation, financing solutions for the public sector.

v. Conservatorio, 7 -  20122 Milan
Room 21
                               luisa.anderloni@unimi.it

Giuseppe De Luca

Giuseppe De Luca is Professor of Economic History at the University of Milan, where he is serving also as Vice-Rector for teaching and learning.
He has been a visiting scholar at the Complutense University of Madrid and at several Iberian Institutions. His research interests encompass the theoretical groundings of credit and the interplay between finance and economic growth, with a focus on preindustrial Italy. He is co-editor of Infrastructure Finance in Europe. Insights into the History of Water, Transport, and Telecommunications, edited by Youssef Cassis, Giuseppe De Luca, and Massimo Florio, New York, Oxford University Press, 2016.

v. Livorno, 1 -  20122 Milan
giuseppe.deluca@unimi.it

Francesco Spano

Francesco Spano is full professor in Business Administration

v. Conservatorio, 7 - 20122 Milan
francesco.spano@unimi.it

Marta Marsilio

Ricercatore di economia aziendale presso l’Università degli Studi di Milano – Dipartimento di Economia, Management e Metodi Quantitativi (DEMM) e docente del corso “Economia Aziendale” al Corso di Economia Europea (EMA).
Le sue principali attività di ricerca e di pubblicazione fanno riferimento a: (a) operation management nei servizi sanitari; (b) valutazione delle performance dell’innovazione nella supply chain in sanità; (c) partnership pubblico private per la gestione dei servizi pubblici; (d) valutazione degli impatti dell’innovazione tecnologica nel settore pubblico (e-government – e-health); (e) valutazione delle performance aziendali, con particolare riferimento al settore sanitario.
Marta Marsilio collabora anche con primarie istituzioni di ricerca pubbliche e private. Inoltre, è membro dell’Organismo Indipendente di Valutazione di alcune Aziende Sanitarie e ha partecipato come consulente all’analisi di piani strategici di investimento in infrastrutture pubbliche di importanti amministrazioni pubbliche.

v. Conservatorio, 7 - 20122 Milan
marta.marsilio@unimi.it